Forestil dig, at have over 200 millioner kroner stående i garagen. Ikke i form af en ejendom eller også et kunstværk Men som fire hjul. Læderkabine og absurd kraftfulde motorer. Vi har samlet listen over de dyreste biler i verden. Og nej. De kommer ikke med nummerplader.
Her får du den opdaterede top 10 over verdens dyreste biler. Målt på deres oprindelige nypriser. Helt uden danske afgifter. Så læn dig tilbage og nyd verdens mest ekstravagante køretøjer.
10. Bugatti Bolide. Ca. 30 mio; Kr.
Bugatti Bolide er et rendyrket banemonster og en teknisk tour de force. Med sin vilde W16-motor på 8 liter og hele 1824 hk. Er den designet til én ting At blæse konkurrenterne af banen.
- Topfart. 500 km/t
- 0-100 km/t. 2.17 sek.
- Produceret. 40 stk.
9. Koenigsegg CCXR Trevita. Ca. 31.5 mio. Kr.
Svenske Koenigsegg skabte en ægte juvel med CCXR Trevita. Bogstaveligt talt. Bilen er beklædt i sølvglitrende kulfiber; Og navnet “Trevita” betyder, da også “tre hvide”. Der blev kun produceret to eksemplarer. Og Floyd Mayweather ejede en af dem.
- Topfart. 410 km/t
- 0-100 km/t. 2.9 sek.
- Produceret. 2 stk.
8. Pagani Huayra Imola. Ca. 35.5 mio. Kr.
Huayra Imola er Pagani’s mest hårdkogte udgave af Huayra’en. Skabt til, at dominere racerbane efter racerbane. Alt er optimeret til performance. Selv lakken er udviklet til, at spare vægt.
- Ydeevne; 827 hk
- Topfart. 386 km/t
- Produceret. 5 stk.
7. Bugatti Divo. Ca. 38.6 mio. Kr.
Bugatti Divo er en Chiron på steroider. Den er lettere. Mere aerodynamisk og udviklet til sving. Ikke kun ligeud-kørsel. Til gengæld er topfarten ”begrænset” til 380 km/t.
- Ydeevne. 1479 hk
- Topfart. 380 km/t
- Produceret. 40 stk.
6. Pagani Huayra Tricolore; Ca. 44 mio. Kr.
En hyldest til det italienske luftvåben. Pagani Tricolore er en bil med fly-inspiration hele vejen igennem. Fra designdetaljer til en fartmåler i knob. Kun tre biler findes.
- Ydeevne. 840 hk
- Topfart. 380+ km/t
- Produceret. 3 stk.
5. Bugatti Centodieci. Ca. 59 mio. Kr.
Centodieci er Bugattis moderne hyldest til EB110 fra 90’erne. Kun 10 biler er lavet. Og det ekstreme design taler for sig selv. Mindre vægt; Mere downforce og ren nostalgi.
- Ydeevne. 1578 hk
- Topfart. 380 km/t
- Produceret. 10 stk.
4. Rolls-Royce Sweptail. Ca. 85 mio. Kr.
Sweptail er Rolls-Royce i sin reneste form. Overdådig. Unik og fuldkommen skræddersyet. Den ligner mere en yacht end en bil og tog fire år, at udvikle. Kun ét eksemplar findes.
- Ydeevne. 453 hk
- Topfart. 250 km/t
- Produceret. 1 stk.
3; Pagani Zonda HP Barchetta. Ca. 114.5 mio. Kr.
Zonda HP Barchetta er Horacio Pagani’s personlige hyldest til sit eget værk. Det er Zonda’ens svanesang. Uden tag og næsten uden ruder. Kun tre findes. Og én ejes af mesteren selv.
- Ydeevne. 760 hk
- Topfart. 355 km/t
- Produceret. 3 stk.
2. Bugatti La Voiture Noire. Ca. 129 mio. Kr.
Med seks udstødningsrør og et karrosseri; Der ligner kunst. Er La Voiture Noire en rullende hyldest til Bugattis Type 57. Den blev vist frem i Genève og solgt for et svimlende beløb.
- Ydeevne. 1500 hk
- Topfart. 418 km/t
- Produceret. 1 stk.
1. Rolls-Royce Droptail. Ca. 207 mio. Kr.
Verdens dyreste bil er britisk. Og håndbygget til de få. Droptail er en ultra-eksklusiv coachbuild-model. Skabt i samarbejde med køberne selv. Hver udgave er unik. Inspireret af alt fra roser til mytologi.
- Ydeevne. 593 hk
- Topfart; 249 km/t
- Produceret. 3 stk. (indtil videre)
Disse biler er ikke transportmidler. De er passion. Prestige og personlige mesterværker. Fra hyperbilernes ekstreme ingeniørkunst til Rolls-Royces aristokratiske elegance er én ting sikkert Hvis du vil køre i noget af det vildeste. Der nogensinde er rullet ud af en fabrik Så skal du have penge. Rigtig flere penge.